Witaj ponownie w sekcji dotyczącej zdrowia i dobrego samopoczucia 🙂

Tak, jak napisałem wcześniej tutaj będę się z Tobą dzielił moją wiedzą i doświadczeniem na temat zdrowego odżywiania, odpowiedniej suplementacji i ogólnie tzw. Zdrowego trybu życia.

Moim zdaniem dbanie o ciało fizyczne jest jednym z najbardziej istotnych czynników szczęśliwego życia. Pomijam już fakt, że ludzie atrakcyjni fizycznie mają zdecydowanie łatwiej i nie ma znaczenia czy się z tym zgadzasz czy nie. Prawda jest taka, że podświadomie zawsze budzi większe zaufanie człowiek, który wygląda dobrze. Osoba otyła i niezadbana będzie się kojarzyć z kimś komu nie zależy, z brakiem energii i dyscypliny – koniec i kropka. Może w głębi duszy jesteś świetną osobą, ale ludzie rzadko kiedy wykazują inicjatywę, żeby kogoś naprawdę poznać. Zastanów się, jakie pierwsze wrażenie robisz?!

Ponadto weź pod uwagę, że dzisiaj mamy tak wiele do zrobienia, tak wiele spraw i zadań, że potrzebujemy wysokiego poziomu energii. Może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale to, w jaki sposób traktujesz swoje ciało ma ogromny wpływ na to, jak wyglądasz, jak sprawny umysłowo jesteś i jak wiele możesz z siebie dać każdego jednego dnia.

To, w jaki sposób dbasz o siebie dzisiaj będzie miało wpływ na to, w jakim stanie będziesz w jesieni Twojego życia, więc warto się nad tym zastanowić.

3 rzeczy, które musisz wziąć pod uwagę, jeśli chcesz być zdrowy i dobrze wyglądać to:

 

1. DOBREJ JAKOŚCI SEN

„Sen odgrywa istotną rolę w przygotowaniu ciała i mózgu na aktywne, produktywne, zdrowe pod względem fizycznym i psychicznym jutro.”    James MAAS, Potęga Snu.

Wiesz, jak kiepsko się czujesz i wyglądasz po nieprzespanej nocy. Brak energii to jedno, ale co z warczeniem na kolegów i klientów w pracy? Zdrowy sen jest niezbędzny do utrzymania optymalnej kondycji mózgu i ciała. Ma kluczowe znaczenie w odnawianiu się wszystkich komórek organizmu, daje komórkom mózgowym szansę na regenerację. Bez odpowiedniej dawki snu nie będziesz mieć pełnej blasku skóry, wysokiej energii, słonecznego nastroju, znakomitego zdrowia i stabilnej wagi.

Zastanów się, jakie masz nawyki związane ze snem. Kidey ostatnio zasnąłeś z łatwością, spałeś twardo przez całą noc i obudziłeś się odświeżony oraz pełen werwy?

Średnie zapotrzebowanie snu dla osoby dorosłej (powyżej 19 roku życia) to 7-8 godzin. Przestań próbować się przekonywać, że wystarczy ci pięć godzin snu w ciągu nocy. Miej świadomość, jakie jest Twoje zapotrzebowanie.

 

2. AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

„Ci którzy uważają, że nie mają czasu na ćwiczenia fizyczne, prędzej czy później będą musieli znaleźć czas na chorobę.”   EDWARD STANLEY, Były Premier Wielkiej Brytanii

Dla naszych przodków aktywność fizyczna była naturalną częścią codziennego życia. Polowali na zwierzynę, zdobywając w ten sposób pożywienie, pielęgnowali ogrody, budowali własne domy i wszędzie chodzili piechotą. My dzisiaj ruszamy tyłek tylko z domu do garażu, lub na parking, gdzie pakujemy się do samochodu i to nazywamy aktywnością fizyczną. W pracy siedzimy na dupie po 8 godzin wpatrując się w ekran monitora, a kiedy mamy wejść na 2 piętro, to wybieramy oczywiście windę, bo pokonanie kilkunastu schodów to już wyzwanie dla naszych zastałych i zmęczonych ciał.

Jeśli chcesz być zdrowy to musisz podnieść cztery litery z kanapy i zacząć się ruszać!

Aktywność fizyczna to najważniejsza rzecz, jaką możesz zrobić, by poprawić funkcjonowanie całego systemu i zachować młodzieńczy wygląd oraz kondycję. Nie ważne czy masz lat sześć, czy dziewięćdziesiąt sześć, ćwiczenia fizyczne podziałają, jak źródło młodości. Ruch w każdej formie sprzyja powstawaniu nowych komórek w mózgu. Aktywność fizyczna podnosi również zdolności poznawcze w każdym wieku. Bez względu na to, ile masz lat, aktywność fizyczna wzmacnia Twoją pamięć, podnosi zdolność do jasnego myślenia oraz umiejętność planowania. Po każdym wysiłku fizycznym w naszym organizmie wytwarzane sa endorfiny, które poprawiają nastrój. Ćwiczenia pomagają również w depresji.

Jeżeli zdarza Ci się czuć nie do końca na 100% lub masz problemy z nastrojem spróbuj ćwiczeń fizycznych, zanim zaczniesz rozważać inne opcje. Gwarantuje Ci, że kiedy już na dobre zainstalujesz do swoich rutynowych działań aktywność fizyczną wszystko zacznie układać się lepiej, a Ty będziesz mieć więcej energii i ochoty do działania.

 

3. ODPOWIEDNIE ODŻYWIANIE/SUPLEMENTACJA

„Zdrowe odżywianie to kwestia priorytetów, a nie czasu.”

Food-Supplements-1024x768

 

Cały dzień byłem grzeczny 🙂 Na śniadanie zjadłem koktajl proteinowy-owocowy, na lunch – sałatkę szpinakową z łososiem, jagodami i orzechami włoskimi,  po południu – słodką czerwoną paprykę i pokrojone jabłko z odrobiną masła orzechowego. Zadbałem również o zdrowe przekąski. Wszystko wydawało się być w porządku, jeśli chodzi o mój stosunek do jedzenia dopóki nie wyszedłem ze znajomymi do kawiarni, w której Tiramisu (mój ulubiony deser) jest podawane w formie, której nawet najbardziej wytrwały Mistrz nie jest się w stanie oprzeć. Po prostu cudo! Świetnie się bawiliśmy więc pomyślałem, że skoro i tak trenuję i cały czas się pilnuję to mogę sobie pozwolić.

Normalnie nie byłoby w tym nic złego. Można byłoby to uznać, jako tzw. Cheat meal, czyli posiłek, na który pozwalasz sobie w nagrodę za pilnowanie się cały czas. Sęk w tym, że to jest właśnie coś, co sprawia, że bardzo często wracasz do poprzedniej wagi. Mówię o Twoich nawykach. Jeżeli próbujesz coś zmienić siłą woli i rygorystyczną dyscyplina to będzie Ci o wiele trudniej niż w momencie, kiedy skupisz się na nawykach.

Ludzie palą, piją i siedzą godzinami przed telewizorem nie dlatego, że to jest fajne czy wspaniale smakuje. Po papierosach chorujesz i śmierdzisz, jak popielniczka, alkohol jest trucizną, a siedzenie przed telewizorem robi z Ciebie powoli warzywo. Ludzie palą, piją i siedzą godznami przed telewizorem bo wypracowali przekonanie, że to jest forma nagrody i wyrobili nieodpowiedni nawyk.

Czy nie można znaleść lepszej formy rozrywki, lepszej nagrody?

Jeżeli się objadasz kompulsywnie to musisz sobie zadać pytanie, co jest tego przyczyną?

Może się po prostu okazać, że Twój poziom stresu jest bardzo wysoki i masz podniesiony poziom kortyzolu. Żeby zbalansować poziom dobrego samopoczucia wciągasz słodkie bo wtedy czujesz się lepiej. Ma na to wpływ serotonina, która jest związkiem chemicznym odpowiedzialnym za poczucie szczęścia i elastyczność, działająca antystresowo i przeciwdepresyjnie wytwarzanym w momencie dostarczenia organizmowi cukrów prostych. Problem polega na tym, że kiedy podnosisz poziom serotoniny za pomocą czekolady lub innych łakoci, to jest to bardzo krótkotrwały efekt, a po jego zaniknięciu poczujesz się jeszcze gorzej niż przed zaaplikowaniem sobie słodkiego.

Wiesz, jak to jest, kiedy sobie pofolgujesz i objadasz się, jak świna? Czy kiedykolwiek potem czułeś sie lepiej?

Żeby kontrolować swoje zachcianki i apetyt musisz wzmocnić korę przedczołową. Poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych sposobów:

  • Wysypiaj się – co najmniej siedem godzin na dobę, aby zapewnić odpowiedni dopływ krwi do kory przedczołowej
  • Utrzymuj prawdiłowy poziom cukru we krwi, jedząc częściej i mniejsze porcje
  • Ruszaj się, aby zwiększyć dopływ krwi do mózgu
  • Medytuj, lub znajdź jakaś zastępczą formę wyłączenia umysłu
  • Ustal kokretne cele do zrealizowania – na piśmie. Kora przedczołowa odpowiada za planowanie i przezorność. Potrzebuje precyzyjnych wskazówek
  • Wycisz niepokój!

Jeżeli chodzi o suplementy to mogę Ci jedynie polecić to, czego sam używam. Dla mnie działa i choć nie spotkałem się dotąd z niczym innym, jak rewelacyjnymi opiniami tych produktów, to pamiętaj, że każdy z nas jest indywidualną jednostką i niekoniecznie to co działa dla mnie i wielu innych osób będzie działało dla Ciebie. Ze spokojnym sumieniem jednak polecam poniższe produkty, bo tak, jak powiedziałem wcześniej dla mnie działają cuda, są bardzo pomocne i najbardziej zbliżone do całkowicie naturalnych.

Rzuć sobie okiem => https://tomaszsolecki.wellu.eu/index.html

Jeżeli coś Ciebie zainteresuje to pisz do: karolina@onaspelniona.pl

Możesz również już dzisiaj wziąć udział w bezpłatnym webinarze pt. „Slim food” o godzinie 21.00, podczas którego dowiesz się więcej na temat zdrowego odżywiania i o produktach firmy, którą Ci polecam.

Link do dzisiejszego webinaru => www.webinar.wellu.eu

Mam nadzieję, że te kilka wskazówek pomoże Ci lepiej poukładać priorytety i zwiększyć poziom energii oraz zadowolenia z siebie.

Do następnego artykułu 🙂

 

Źródło wiedzy: „Zmień swój mózg, zmień swoje ciało” D.G. Amen.

Tomasz Solecki

Tomasz Solecki

Autor sprawdzonych programów Biznesowych. GM nominowany do nagrody najlepszego menedżera roku 2007 w Londynie. Uznany mówca w tematyce Przedsiębiorczości.

Leave a Response