Zamartwianie się jest jedną z najczęstszych przyczyn nieszczęścia. Nieustanne analizowanie i domyślanie się może stworzyć problemy, które nie istnieją i nigdy nie muszą się wydarzyć. Większość wyzwań lub sytuacji, które kreujemy w naszej głowie opartych jest na strachu i niepotrzebnym zamartwianiu się i wcale nam nie pomaga rozwiązywać problemów, a ponadto wpływa negatywnie na całokształt naszego bytu.

Może nam się wydawać, że lepiej jest wszystko przemyśleć i przygotować się za wczasu na nieprzewidziane, ale po pierwsze nie jest to możliwe, a po drugie zachowując się w ten sposób okradamy się sami z daru przeżywania piękna chwili obecnej.

Ktoś kiedyś mądrze zauważył, że rodzimy się, aby żyć, a nie po to, żeby przygotowywać się do życia. Kiedy raz zaczniesz kombinować nadmiernie w swojej głowie to trudno jest przestać. Dobra wiadomość jest taka, że jest na to remedium 😉

Oto 5 sposobów, aby zatrzymać nadmierne myślenie:

 

  1. ZATRZYMAJ SIĘ i SKUP SIĘ NA POZYTYWACH

Staliśmy się społeczeństwem, które zgadza się na to, żeby negatywne myślenie brało górę. Skupiając się na tym, co sprawia, że ​​jesteś szczęśliwy i na tym, za co jesteś wdzięczny, możesz przeprogramować Twój umysł, żeby myślał bardziej pozytywnie. Pamiętaj: Budowanie domu to dokładanie cegła po cegle…

Kiedy skupisz się na pozytywach danej chwili, zaczniesz czuć się bardziej spokojny i zatrzymasz zamartwianie się. A w następstwie zaczniesz dostrzegać coraz mniej negatywnych rzeczy w sobie i w swoim otoczeniu.

Pamiętaj, energia podąża za uwagą – można zatrzymać nadmierne myślenie poprzez świadomą kontrolę swoich myśli.

 

  1. POWTARZAJ POZYTYWNY PRZEKAZ 

Zwróć uwagę na swój umysł w tej chwili … jakie myśli zaobserwowałeś?

Najprawdopodobniej zauważysz, że większość Twojego myślenia skupiona jest wokół tego, co masz zrobić dziś, albo tego, co ktoś powiedział i co wywołało w Tobie złość pomimo, że tej osoby dawno już nie ma obok Ciebie, albo może Twoją uwagę skupia wewnętrzny krytyk, który zaniża Twoją wartość?

Jeżeli tak jest to nie miej do siebie pretensji. W Społeczeństwie nastawionym na narzekanie i szukanie dziury w całym pozytywne myślenie jest nie lada wyzwaniem. Jeżeli jednak rzeczywiście chcesz coś z tym zrobić, to proste spokojne słowa okażą się świetnym pomocnikiem w walce z negatywnymi myślami.

Kiedy czujesz, że zbliża się uczucie niepokoju, natychmiast wprowadź uspokajające słowa do Twojej świadomości, takie jak: Spokój, Spokojny, Spokojna, Lekko, Łatwo, Naturalnie, Miłość, Odprężający, Bryza, Plaża.

Ostatnie dwa słowa w sekwencji opisują krajobrazy, które można wykorzystać do stworzenia w głowie pozytywnego slajdu, przyjemnego miejsca lub sytuacji, w której chciałbyś się teraz znajdować. Chodzi głównie o kontrolowane przekierowanie uwagi na pozytywne aspekty i przeramowanie sytuacji w taki sposób, żeby stała się Twoim atrybutem mocy, a nie kulą u nogi. Słowa mają ogromne znaczenie i Moc kreowania rzeczywistości, więc wykorzystaj je na swoją korzyść, kiedy czujesz się zestresowany.

 

  1. MEDYTUJ REGULARNIE

Kiedy medytujesz, to zatrzymujesz przepływ myśli bombardujących Twoją świadomość co sekundę i przenosisz się do miejsca, w którym cisza i spokój mają pierwszeństwo. Chociaż nie trzeba wyłączyć swójego umysłu, aby medytować wiele osób zauważa, że ich proces myślowy zwalnia niesamowicie i można obserwować sytuację o wiele łatwiej za pomocą kontrolowanych oddechów i przy zamkniętych oczach. Medytacja po prostu poszerza świadomość i perspektywę, a dzięki temu znacznie łatwiej poradzić sobie z codziennymi wyzwaniami .

Jeśli chcesz więcej spokoju w swoim umyśle i w życiu zacznij medytować, albo spędź trochę czasu w ciszy koncentrując się na swoim oddechu przez co najmniej dziesięć minut dziennie. Przekonasz się, że wypracowanie bardziej spokojnej i pozytywnej postawy oraz sposobu myślenia staje się w ten sposób bardziej osiągalne.

 

  1. ŻYJ TU I TERAZ

Zapomnij o rzeczach, które trzeba zrobić jutro po pracy lub rachunkach, które trzeba zapłacić w przyszłym tygodniu, lub niepewności przyszłości, do której nawet się jeszcze nie zbliżyłeś. Kiedy pozwalasz takim myślom krążyć nieustannie po w Twojej głowie to wcześniej czy później odbije się to echem w Twoim ciele i na Twoim zdrowiu. Może to nawet prowadzić do lęku, depresji, przewlekłego stresu i innych poważnych problemów.

Większość lęków i wątpliwości spowodowanych jest tym, że zamiast żyć w obecnym momencie cały czas przygotowujemy się na czasy i problemy, które jeszcze nawet nie są dostępne dla nas w czasoprzestrzeni.

Pozwalając sobie płynąć niczym rzeka z jednego momentu do drugiego, tak samo, jak robiłeś to w dzieciństwie przywołasz uczucie prawdziwego spokoju i pogody ducha. „Capre Diem” 🙂

 

  1. SKORZYSTAJ Z DARU NATURY

Natura jest idealnym sposobem, aby uspokoić zabiegany umysł. Możesz z tego skorzystać w weekend lub w przerwie na lunch w pobliskim parku. Jeśli jesteś naprawdę zestresowany to weź pod uwagę wypad na weekend lub na dłuższe wakacje gdzieś w pięknym, zacisznym, naturalnym miejscu, z dala od wszystkiego.

Wszystko, co można zrobić, aby wzmocnić więź z naturą będzie bardzo korzystne dla Twojego umysłu i pomoże Ci zapamiętać, że to My sami tworzymy największą ilość stresu, którą odczuwamy w naszym ciele i umyśle.

Rozpoczęliśmy naszą przygodę w miejscu czystej harmonii, a większość z tego, co widzimy wokół nas, jest tylko złudzeniem. Pamiętaj , że natura nie robi nic na siłę i Ty również nie musisz. Nie daj się zamknąć w pogoni za błahymi sprawami świata materialnego, ponieważ nie znajdziesz spokoju, spełnienia i prawdziwego szczęścia w liczbach lub posiadanych przedmiotach.

Prawdę mówiąc, spokój i spełnienie oraz szczęście całego świata, tak samo, jak odpowiedzi na wszystkie pytania i rozwiązania możesz odnaleść wewnątrz siebie.

Natura jest najlepszym miejscem, żeby sobie o tym przypomnieć i powrócić do źródła. Przytoczę tutaj powiedzenie, które świetnie pasuje do tego akapitu:

 

“There’s no Wi-Fi in the forest, but I promise you will find a better connection.” 

 

 W wolnym tłumaczeniu: „Nie ma Wi-Fi w lesie, ale obiecuję, że znajdziesz lepsze połączenie„.

Pozdrawiam i do następnego,.

Tomasz Solecki

Tomasz Solecki

Autor sprawdzonych programów Biznesowych. GM nominowany do nagrody najlepszego menedżera roku 2007 w Londynie. Uznany mówca w tematyce Przedsiębiorczości.

Leave a Response